jump to navigation

Livet med Jesus er ikkje alltid lett… desember 4, 2009

Posted by hanneogsveinarild in Uncategorized.
trackback

Livet med Jesus er ikke alltid lett.  Slik er det, men var det noen som sa at det skulle være lett?? Flere steder i bibelen leser vi om at vi skal bli forfulgt og hatet for vår tro, det er ikke akkurat det jeg tenker et lett liv inneholder. Så vi kan vel like gjerne slå fast først som sist, Han lovet oss ingen dans på roser. Dette vet jeg veldig godt, men allikevel er det som de mindre lette dagene kommer som et sjokk på meg hver gang. Ja for jeg kan ikke si at vi har et særlig vanskelig liv etter å ha kommet halvveis i boka den himmelske mann av broder Yun. Men så er det allikevel noe i det mamma alltid bruker å si: ”kvar me sitt, stort eller litt!”  Ja det ligger absolutt noe der! Men av og til så hjelper det å lese eller se på andres situasjon før jeg blir helt nedtrykt av min egen.

I 5. Mos. 33,25 b står det så fint: ”Som dine dager er, skal din styrke være”.

Dette er noe vi virkelig bør ta med oss i dagens små og store utfordringer! Men noe jeg har reoppdaget (tror kanskje jeg har laget et nytt ord???) i det siste er viktigheten av brødre fellesskapet.  Hvorfor bruker vi ikke våre medvandrere mer? Jeg har på nytt fått sett verdien i å ha en åndeligfamilie på alle kanter. Åh mitt ønske er at vi skal bli flinkere til å oppmuntre hverandre, rettlede hverandre og formane hverandre. Hvorfor skal du gå å føle deg alene når motbakken er så tung, når vi vandrer på samme veien. Så tenk litt på det neste gang du kjenner at hjerte galopperer av glede, at din glede kan glede andre som kjenner at bakken blir for tung.  La oss vandre sammen, veien blir lettere da=)

Samtidig så har jeg lyst til å anbefale dere en blogg. Min kjære venn og eks. kollega som ettåring Yngve Giljebrekke har en blogg som det virkelig er verdt å gå innom. http://detkosteralt.blogspot.com/

Dette er en kristen blogg der du vil bli utfordret og oppbygget. Ta turen innom! Tittelen på bloggen er det koster alt å være en Jesu disippel. Dette er virkelig noe å tenke over…

Joh. 3,30.   Han skal vokse, jeg skal avta.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

